وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای به تحرکات اخیر شبه‌نظامیان تحت حمایت آمریکا موسوم به «قسد»در دیرالزور، حسکه و قامشلی واکنش نشان داد و خواهان خروج فوری اشغالگران آمریکایی از خاک سوریه شد.

واکنش دمشق

به گزارش همشهری آنلاین،حرکات اخیر شبه‌نظامیان تحت حمایت آمریکا موسوم به «قسد» در دیرالزور، حسکه و قامشلی واکنش وزارت خارجه سوریه را در پی داشت.

بر همین اساس وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: مزدوران اشغالگران آمریکایی، یعنی «قسد»، حملات جنایتکارانه‌ای را در دیرالزور، حسکه و قامشلی صورت دادند که به شهادت شماری از هموطنان ما انجامید.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: جنگنده‌های آمریکایی، با انجام حملات هوایی علیه غیرنظامیانی که از خانواده‌ها و روستاهایشان دفاع می‌کردند، از «قسد» حمایت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگری آمریکا، نقض صریح حاکمیت سوریه است و حمایت واشنگتن از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب به مثابه ابزاری برای پیاده‌کردن نقشه‌های آمریکا است.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: ما از ایالات متحده می‌خواهیم که از این دست اقدامات دست بکشد، فوراً از خاک سوریه خارج شود و به اراده شهروندان سوری احترام بگذارد.

کد خبر 873236
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha